Voorwaarden, Huisregels
Algemeen:
  • Minimaal 7 dagen op voorhand reserveren
  • Als u kat de eerste keer bij ons komt logeren, raden we een kennismakingsgesprek aan.
  • Brengen en ophalen van de kat, steeds op afspraak.
  • De kat kan enkel opgehaald worden door de persoon die het contract ondertekent.
  • Bij eerder ophalen of later brengen van de kat blijft de klant de gehele reserveringssom aan het kattenpension verschuldigd.
  • Bezichtigen van het pension kan steeds na afspraak.
  • Elke kat dient ingeënt te zijn tegen niesziekte (rhinotracheitis), kattenziekte (panleucopenie) en leucose.
  • Alle vaccinaties dienen minstens 3 weken op voorhand gegeven te zijn. Uw kat moet gechipt zijn. Ook wordt de kat geweigerd als de klant geen geldig bewijs van de inenting heeft. In dit geval blijven de pensionkosten onverminderd verschuldigd. Kattenniesziekte is ondanks goede inenting nooit voor 100% uit te sluiten, echter het kattenhotel zal zo zorgvuldig mogelijk handelen, om iedere kat maximale bescherming te bieden.
  • Indien de kat medicijnen gebruikt dient de klant zelf voldoende medicijnen af te geven voor de gehele verblijfsperiode, alsmede een gebruiksaanwijzing en dosering van deze medicijnen. Medicijnen en gebruiksaanwijzing moeten voorzien zijn van de namen van zowel klant als kat. Ook als de kat een speciaal dieet moet volgen en/of aparte voederwensen heeft, dient de klant dit zelf te verschaffen, voorzien van namen van zowel klant als kat.
  • De kat moet gecastreerd of gesteriliseerd zijn.
  • Het vaccinatieboekje moet de kat steeds vergezellen en blijft in het kattenhotel zolang uw kat er verblijft.
  • Iedere kat dient bij aanvang van het verblijf vrij te zijn van ongedierte zoals vlooien, wormen, teken, luizen of oormijt. De klant dient de kat ten laatste 3 dagen voor de aanvang van het verblijf te ontvlooien. Indien het kattenhotel Catland de benodigde antivlooien- en/of wormenbehandeling toe moet dienen, worden deze kosten in rekening gebracht aan de klant, alsook de kosten voor het eventueel vlooienvrij maken van het kattenverblijf.
  • Indien uw kat ziek moest worden wie wenst u dat wij contacteren: -uw eigen dierenarts/ -de dierenarts van het kattenpension (schrappen wat niet past)
  • Indien uw dierenarts niet (tijdig) bereikbaar is, contacteren wij de dierenarts van het pension. Eventuele kosten i.v.m. noodzakelijke tussenkomst van de dierenarts dienen door de eigenaar van het huisdier betaald te worden.
  • Mochten er zich onvoorziene omstandigheden voordoen en de eigenaar of de contactpersoon zijn onbereikbaar, beslist de dierenarts wat er moet gebeuren
  • Uw kat kan geweigerd worden bij aankomst indien deze met een overdraagbare ziekte besmet blijkt te zijn. In dit geval zal het voorschot niet worden terugbetaald.
  • Wij zijn niet verantwoordelijk voor eventuele ongevallen of ziekte in het ergste geval overlijden van uw huisdier. Indien een van voorgaande gevallen te wijten is aan onze nalatigheid zijn wij verzekerd.
  • Er is de keuze tussen aparte verblijven of gemeenschappelijke.
  • Er wordt voldoende kattenvoer door de eigenaar meegebracht.
  • Speciaal dieetvoer wordt ook door de eigenaar meegebracht.
Betalingsvoorwaarden of annulatie:
  • De op de prijslijst vermelde prijzen gelden per dag. In deze prijs zijn inbegrepen: de kosten van verzorging en een goed dierenwelzijn, huisvesting van de kat en de verschuldigde btw.
  • Bij reservering van een verblijf, bedraagt het voorschot: de helft van de totale prijs van het verblijf. De rest van het bedrag (de totale prijs van de gereserveerde dagen + evt. extraatjes) wordt bij afhalen van de kat betaald. Dit kan contant, met bancontact app (smartphone) of evt. een overschrijving + bewijs, rekening: BE 72 0637 2216 3116.
  • Bij eerder ophalen of later brengen van de kat blijft de klant de gehele reserveringssom aan het kattenpension verschuldigd. De klant moet onze verwittigen bij het eerder brengen of later ophalen. Zoniet, elke 30 min die erbij komen + € 20
  • Indien het verblijf wordt geannuleerd wordt het voorschot niet terugbetaald.
  • Indien de kat later wordt opgehaald dan afgesproken, dient de klant de afgesproken prijs per dag gedurende de extra dagen bij het ophalen te betalen. Dit kan alleen als er plaats vrij is in het kattenhotel.
  • Bij het niet afhalen van de kat op de voorziene datum zonder verlenging, wordt de kat maximum 14 dagen na het voorziene einde verzorgd. Het kattenhotel heeft het recht de kat naar een asiel te brengen. De klant blijft steeds gehouden om de volledige pensionprijs te betalen vermeerderd met de kosten voor het extra verblijf en de eventuele asielkosten.
  • Annulering bij ziekte of overlijden van kat of eigenaar is kosteloos, mits een schriftelijke verklaring van de (dieren)arts wordt voorgelegd. Na ontvangst van deze schriftelijke verklaring zal het kattenhotel Catland het reeds betaalde voorschot van 50% terugstorten.
  • Extraatjes: worden bij het ophalen afgerekend.

Heeft u vragen of wilt u meer informatie?

Wij staan altijd voor u klaar.

Neem gerust contact met ons op.